伴郎獻唱  

伴郎(Joey Boyes)別出心裁,將電影《冰雪奇緣》的主題曲Let it Go改編,為新婚夫婦獻上祝福,同時也透漏出他與新郎哥們般鐵打的交情。  (圖/翻攝自Youtube) 

 

中英文歌詞對照:
The bride wears white on her wedding tonight, and her husband's looking keen
新娘在她婚禮當天穿著白紗,而她老公正盯著看

After years of dating mingers, he's finally found a queen
在跟許多醜女約會很多年後,他終於找到了女王!

The groom he too looks great, I'm sure you'll all agree
新郎看起來很棒,我確定你們大家也都會同意

He couldn't get it wrong, 'cos he's dressed like me
他不可能將穿著搞砸了,因為他跟我穿的一樣

You called him "Tom", his name is Dom
你叫他「Tom」,但他的名字是「Dom」

As his wife, you'd best not get that wrong
現在你是他的老婆了,你最好不要再搞混

Imagine if you had said "no", well now we know.
想像要是你說「不願意」,我們現在知道了

Best man Joe, says hello, to the couple with the brightest spark
伴郎Joe,跟最閃耀的伴侶說哈囉!

Best man Joe, says hello, to the brand new Mrs Clark
伴郎Joe,跟新的Clark太太說哈囉!

Here I stand, on your wedding day
我站在這裡,在你的婚禮上

Let us raise a glass, I guess this must prove that Dom's not gay.
讓我們一起舉杯,我猜這證明了Dom不是同志

I have known him, since we were very small
我們在很小的時候就認識了

You attended my first birthday, and my 17th bar brawl
你參加了我人生第一個生日,還有我17歲在酒吧打的群架

I'm just so pleased she said I do, has she had chance to really think this through
我很開心她說「我願意」,她曾經有過機會可以認真的考慮這件事

It's now too late to run away, I'd say
但我說,現在要逃婚已經太晚了

Best man Joe, says hello, to the couple with the brightest spark
伴郎Joe,跟最閃耀的伴侶說哈囉!

Best man Joe, says hello, to the brand new Mrs Clark
伴郎Joe,跟新的Clark太太說哈囉!

Here I stand, on your wedding day
我站在這裡,在你的婚禮上

Let us raise a glass.
讓我們一同舉杯

I know your dad is smiling up there on his cloud
我知道你在天上的父親正在對你微笑

And on behalf of him, I want to tell you, he's so proud
我要代表他告訴你,他很替你感到驕傲

Apart from that time you got mouthy with the cops
除了你跟警察大聲叫囂的那次

I hope that sleepover taught you to shut your chops.
我希望被拘留已經讓你懂得要閉嘴了

Best man Joe, says hello, to the man I love the most
伴郎Joe,跟我最愛的男人說哈囉!

Best man Joe, says hello, take your glass, let's raise a toast
伴郎Joe,說哈囉!讓我們一同舉杯

Here we stand, on their wedding day
我們在這裡,在他們的婚禮上

To the newleyweds, I hope this will be your perfect day
給新婚的你們,我希望這會是你們完美的一天

arrow
arrow
    文章標籤
    let it go 婚禮 伴郎
    全站熱搜

    迷域獨行人 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()